Μια φωτογραφία του Man Ray θα πωληθεί για πάνω από 5 εκατομμύρια σε δημοπρασία

Η φωτογραφία «Το βιολί της Ινγκρές» (Le Violon d’Ingres) του εμβληματικού φωτογράφου Μαν Ρέι ετοιμάζεται να γράψει ιστορία. Η φωτογραφία θα δημοπρατηθεί τον ερχόμενο Μάιο και αναμένεται να πιάσει από 5-7 εκατομμύρια δολάρια.

Θα είναι η πιο ακριβή φωτογραφία που πουλήθηκε ποτέ, σε τιμή που κοντράρει εκείνες των μεγάλων έργων της ζωγραφικής Τέχνης.

Η φωτογραφία προέρχεται από τη συλλογή του ζεύγους Ρόζαλιντ Γκέρστεν Τζέικομπς -υψηλόβαθμου στελέχους της αλυσίδας καταστημάτων Macy’s- και του συζύγου της Μέλβιν Τζέικομπς, που διατηρούσαν στενούς δεσμούς με τους κύκλους των σουρεαλιστών. Την αγόρασαν από τον Μαν Ρέι το 1962 .
Στο επίμαχο έργο του 1924, μία από τις ερωμένες του Μαν Ρέι η Κiki de Montparnasse, ποζάρει στη διάσημη φωτογραφία φορώντας ένα τουρμπάνι στα μαλλιά και ευμεγέθη σκουλαρίκια. Η πλάτη της καμπυλωτής «Kiki» είναι για τον καλλιτέχνη ένα όργανο μουσικής και συγκεκριμένα ένα βιολί.

Για τον Ντάριους Χάιμς, επικεφαλής του τμήματος φωτογραφιών του οίκου Christies, η φωτογραφία αυτή είναι μια «από τις πιο εμβληματικές εικόνες του 20ου αιώνα». «Ρομαντική, μυστηριώδης και παράξενη, είναι μια μοναδική εικόνα στον κόσμο της φωτογραφίας και της Τέχνης».

Το σημερινό ρεκόρ της πιο ακριβής φωτογραφίας κατέχει η φωτογραφία «Rhine II», του Αντρέας Γκούρσκι, η οποία πωλήθηκε από τον οίκο Κρίστις έναντι 4,3 εκατομμυρίων δολαρίων το 2011.

Man Ray

Ο Μαν Ραίη (Man Ray) γεννήθηκε στις 27 Αυγούστου το 1890 και πέθανε στις 18 Νοεμβρίου το 1976.
Ήταν Αμερικανός καλλιτέχνης, γνωστός κυρίως για το φωτογραφικό του έργο και την ανάμιξή του στα κινήματα του ντανταϊσμού και του υπερρεαλισμού.

Το πραγματικό του όνομα ήταν Emmanuel Rudzitsky και γεννήθηκε στη Φιλαδέλφεια  της Πενσυλβανίας στην Αμερική  ενώ μεγάλωσε στο Μπρούκλιν της Νέα Υόρκης. Την περίοδο 1910 -1911 παρακολουθεί μαθήματα ζωγραφικής αφού προηγουμένως έχει αρνηθεί μια υποτροφία για σπουδές στην αρχιτεκτονική. Το 1915 πραγματοποιεί την πρώτη του ατομική έκθεση ζωγραφικής, στη Νέα Υόρκη γεγονός που αποτελεί επίσης την αφορμή ώστε να ασχοληθεί με τη φωτογραφία καθώς φωτογραφίζει ο ίδιος τα έργα του για τη δημιουργία καταλόγου. Από εκείνη τη στιγμή, ο Μαν Ραίη αφοσιώνεται στο φωτογραφικό μέσο και οι πρώτες σημαντικές φωτογραφίες του παρουσιάζονται το 1918.

Παράλληλα, ο Μαν Ραίη μαζί με τον Μαρσέλ Ντυσάν, συμμετέχουν στην οργάνωση ενός ντανταϊστικού ρεύματος στην Αμερική, την ίδια εποχή που ο ντανταϊσμός σημειώνει άνθιση στην Ευρώπη. Ακολουθεί η έκδοση ενός μοναδικού τεύχους της επιθεώρησης New York Dada το 1920, ωστόσο ο ίδιος ο Μαν Ραίη αποφαίνεται πως το ρεύμα του ντανταϊσμού δεν είναι εφικτό να αναπτυχθεί στην Αμερική.

Το καλοκαίρι του 1921 εγκαταλείπει τις Ηνωμένες πολιτείες και εγκαθίσταται στο Παρίσι. Η περίοδος που ακολουθεί είναι ίσως η πιο δημιουργική για τον Μαν Ραίη, ο οποίος συνεχίζει να ασχολείται με τη φωτογραφία διαμορφώνοντας ένα ιδιαίτερο ύφος αλλά και μια προσωπική τεχνική. Πολύ σύντομα από την άφιξή του στη Γαλλία, χρησιμοποιεί τις αποκαλούμενες Ραιη-γραφίες (rayographies) φωτογραφίες που παράγονται τοποθετώντας αντικείμενα πάνω σε μια φωτοευαίσθητη επιφάνεια και στη συνέχεια με έκθεσή τους σε φως. Η τεχνική αυτή στην πραγματικότητα ήταν ήδη γνωστή, ωστόσο ο Μαν Ραίη την υιοθέτησε για αμιγώς καλλιτεχνικούς σκοπούς.

Το 1925 συμμετέχει μαζί με τους Μαξ Ερνστ, Χουάν Μιρό,  Πάμπλο Πικάσσο και Ζαν Αρπ στην πρώτη υπερρεαλιστική έκθεση που πραγματοποιείται στο Παρίσι.
(Περισσότερα για τη ζωή και το έργο του εδώ)

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

error: Content is protected !!